اتاق کنترل جرثقیل سقفی
نوشته شده توسط : zinan

اتاق کنترل جرثقیل برای بعضی از جرثقیل ها استفاده می شود. این اتاق‌ها برای مکان‌های خطرناک ویا در هنگام استفاده از جرثقیل‌های غول‌پیکر ایجاد می‌شوند تا اپراتور به‌صورت کاملاً مسلط و بدون خطر از داخل این اتاق‌ها امور کنترل جرثقیل را انجام دهد.

به طور کلی جرثقیل ابزاری مکانیکی، جهت بلند کردن و جابه‌جایی بارهای سنگین است که پس از انقلاب صنعتی جایگزین نیروی انسانی و حیوان‌ها شد. جرثقیل های کنونی از نیروی الکتریسیته برای انجام وظایف خود بهره می‌برند. اگرچه آثار کهن ترین نمونه‌های موجود چیزی شبیه به جرثقیل را می توان ۴۰۰۰ سال پیش در تمدن مصر باستان یافت که از چوب ساخته شده و برای جابه‌جایی سنگ‌های عظیم به کار گرفته می‌شدند اما امروزه جرثقیل به وسیله‌ای گفته می‌شود که با استفاده از نیروی الکتریکی، با هدایت انسان یا بدون آن، فعالیت بار‌برداری و جابه‌جایی بار را به صورت معلق در هوا به وسیله‌ی قلاب یا دیگر تجهیزات متشابه انجام دهد.

بیشتر بدانید: بالابر زنجیری

اتاق کنترل جرثقیل

اتاق کنترل جرثقیل باید طوری طراحی و ساخته شود که اپراتور از بالا به‌صورت کامل و از کلیه زوایا به جرثقیل مسلط باشد و جرثقیل را تحت کنترل داشته باشد. معمولاً اتاق کنترل در مکان ارتفاع بالاتر از جرثقیل نصب می‌شود. و از طریق کابل به تابلو اصلی متصل است. در برخی موارد استفاده از ریموت جایگزین بهتری از اتاق کنترل است. ریموت تا حدود 20 متر را به‌خوبی پوشش می‌دهد. البته استفاده از ریموت خطرناک‌تر از اتاق کنترل است اما همان‌طور که گفته شد در برخی موارد بهتر از اتاق کنترل است.

 

همچنین بخوانید: جرثقیل سقفی

این اتاق که در جرثقیل های بزرگ و سنگین امروزی بسیار پر اهمیت است برای کنترل و هدایت بوم یا تلسکوپ جرثقیل و قلاب جرثقیل کاربرد دارد. در جرثقیل های کوچک و سبک متحرک اتاقی مجزا برای هدایت بوم و تلسکوپ و سایر کنترل ها وجود ندارد اما در جرثقیل های متحرک سنگین و بزرگ امروزی اتاقی به نام اتاق فرمان وجود دارد که جرثقیل توسط آن کنترل شده و بار را بلند کرده و بر روی مکان مورد نظر قرار می دهد به هدایت کننده یا به اصطلاح شخصی که در این اتاق می نشیند و هدایت را بر عهده می گیرد اپراتور جرثقیل گفته می شود.

 

بهتر بدانید: جرثقیل بازوئی





:: برچسب‌ها: جرثقیل, جرثقیل سقفی, جرثقیل سقفی زینان, خرید جرثقیل سقفی, فروش جرثقیل سقفی, قیمت جرثقیل سقفی, ساخت جرثقیل سقفی, سازنده جرثقیل سقفی, جرثقیل سقفی 500 کیلوگرم, جرثقیل سقفی 16 تن, جرثقیل سقفی دست دوم, جرثقیل سقفی 2 تن, گیربکس جرثقیل سقفی, بالابر صنعتی, جرثقیل سقفی 20 تن, جرثقیل سقفی 32 تن, استاندارد جرثقیل سقفی, جرثقیل سقفی 70 تن, جرثقیل سقفی 150 تن, جرثقیل سقفی 200 تن, جرثقیل سقفی 100 تن, جرثقیل سقفی سامسونگ, جرثقیل بازویی گردان ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: